الثلاثاء، أبريل 12، 2011

والله نفسي احكى واحكى من قلبي وأصرخ لغاية ما آخر واحد فيكي يا دنيا يسمعنى... مش تعب ولا مرض بس ذل العيشة والمسئولية خلوني بفرفر.. نسيت انا مين وعاوزة ايه نسيت اني انثى وفاكرة انى أم ولازم أكون أب،
ولادي ربنا يبارك فيهم زي الفل والحمد لله مقدرش أطلب لهم غير الستر ويرزقهم من وسع...
بعتب على الدنيا والناس اللى ما بقوش ناس... غصب عنهم كله ملهي فى حاله وكله عاوز حاجة وناقصة حاجات... تسأل ماتلاقيش إجابة أو ممكن يفكروا ويردوا بهبل... فلوس يمكن ... تفتكر تسعد؟؟؟؟
انا بقول نفسي ألاقى حد يحسسنى اني إنسان... بشر.. لحم ودم وإحساس..زيي زي كل البني أدمين.. بالأخطاء مليانين وللحب والإخلاص مشتاقين... مش مهم ناكل ايه ولا نشرب ايه ... عاوزين نحس بأيه..
عاوزة احس إني مهمة في قلب إنسان تاني، عاوزة أحب بكلي واتحب للآخر... من غير حسابات ولا بكام ولا على مين...
من غير مايشوفني مطلقة وأم وولدين ومدارس ودروس واكل وشرب وعيا ودكتور... وعلاج ورباية وجامعات بألوف..
شوفني إنسان وحبني إنسان ولو كرهتني، أكرهني ظروف..
انا بنى أدم ، بشر، مش ملاك..
عندي اللى عندي ومين ما عندوش ألوان
لون غامق وفاتح ويوم تعمل لوحات...
لولاش الطين والفحم ما كانش ابدا الماس.....

هناك تعليق واحد:

momken يقول...

عاليه صرحتك
مسمع جدا ندائك
واقعى جدا حديثكى


حكيمه جدا جدا فلسفتك

تحياتى